Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2022

LENKIŠKAI-LIETUVIŠKA FESTIVALIO „SACRUM ET MUSICA“ PABAIGA


2022 10 03


Publikos entuziastingai sutiktas ir meniškai itin sėkmingas koncertas užbaigė XVIII tarptautinį kamerinės muzikos festivalį „Sacrum et Musica“. Grojo Lomžos Witoldo Lutosławskio Kamerinės filharmonijos orkestras, dainavo Kauno valstybinis choras (vadovas Roberto Šervenikas), dirigavo Janas Miłošas Zarzyckis. Franco Schuberto Mišiose G-dur dainavo trys solistai iš Lietuvos, o Antonio Vivaldi Koncerte 2 smuikams – Lomžos orkestro koncertmeisterio pavaduotojas Piotras Sawickis ir Darius Krapikas iš Kauno miesto simfoninio orkestro. Dar šeši muzikantai iš Kauno sustiprino Filharmonijos orkestrą.
Šiais metais Kamerinės filharmonijos organizuojamas festivalis „Sacrum et Musica“ apėmė 13 koncertų 10 miestų Palenkės, Mazovijos ir Varmijos-Mozūrijos provincijose. Jų repertuaras ir aktorių kolektyvas buvo itin įvairus, o festivalio kulminacija tradiciškai buvo šis puikus koncertas Lomžos katedroje. Jis buvo įtrauktas tarp „Senjorų savaitgalio su kultūra“ renginių, o tai tik padidino susidomėjimą koncertu.
Melomanų raginti nereikėjo, o Lomžos chorų nariai nepraleido progos pasiklausyti puikių kolegų iš Lietuvos. Tačiau Kauno valstybinio choro pasirodymo teko šiek tiek palaukti, nes ši dvasinė puota prasidėjo dviem baroko koncertais, kuriuos abu surengė garsusis Antonio Vivaldi. Koncerte styginiams g-moll RV 156 džiugino pats orkestras, kuriam pritarė trys smuikininkai, altininkas, violončelininkas ir Kauno miesto simfoninio orkestro kontrabosininkas. Koncerte 2 smuikams a-moll RV 522 jau buvo du solo herojai. Piotras Sawickis ir Darius Krapikas, nors iki tol turėjo tik vieną repeticiją, klausytojus džiugino ne tik virtuoziškumu ir tobula interpretacija, bet ir darnumu – visa savo šlove čia pasitvirtino sena taisyklė, kad muzika yra universaliausia kalba.
Ovacijos po šio tikrai įkvėpto pasirodymo nesiliovė ilgai; pagyrų nusipelnė orkestras, vadovaujamas koncertmeisterės Izabelos Bławat-Leoffredi. Beveik 40 žmonių choras koncertą pradėjo trimis kūriniais, atliekamais a cappella. Roberto Šerveniko vadovaujamą ansamblį Lomžos publika jau žinojo, nes Kamerinė filharmonija su juo bendradarbiauja ne vienerius metus, tačiau pirmą kartą turėjo galimybę klausytis lietuvių dainininkų be akompanimento. Buvo nepaprastai įspūdinga, choras atliko tris kūrinius: Mikalojaus Konstantino Čiurlionio „Sanctus“, Antono Brucknerio „Os justi“ ir Edwardo Elgaro „Lux aeterna“, skirtą v Ukrainos karo aukoms. Orkestrui prisijungus prie dainininkų (šįkart koncertmeisteriu grojo Darius Krapikas) ir sopranui Gintarės Ramanauskaitei, tenorui Klaudijui Zajančkauskui ir bosui Deimantui Braukylai, skambėjo Schuberto mišios G-dur D 167. Jos nėra taip plačiai žinoma kaip, pavyzdžiui, Johanno Sebastiano Bacho Didžiosios mišios h-moll, Missa Solemnis D-dur. Tačiau Ludwiko van Bethoveno arba Wolfgango Amadeus Mozarto šedevrai, tokie kaip Mišios C-dur KV 317 „Karūnavimas“ ar Requiem d-moll, yra vieni įdomesnių tipiškai liturginių kūrinių, kurių austrų kompozitorius sukūrė kur kas daugiau per savo trumpas gyvenimas. Mišias G-dur, sudarytas iš šešių dalių, puikiai atliko ne tik solistai, bet ir choras bei orkestras. Jie nusipelnė ovacijų ir ilgų aplodismentų, o tokiu šiltu priėmimu patenkinti menininkai su bisu atliko garsiąją „Aleliuja“ iš Georgo Friedricho Handelio oratorijos „Mesijas“. Tai buvo puikus ne tik šio labai sėkmingo koncerto, bet ir viso festivalio finalas.
Wojciechas Chamrykas