Pasirinkite kalbą

LT
EN
PL
RU
FR
DE
IT
ES

Paieška

Ieškoti

Susisiekite su mumis

lt Rašykite mums Paieška

2020

  • Zapyškio atidarymas-fc743d2dee7b0471e377337ff7ba5393.jpg

    VALSTYBĖS DIENA ZAPYŠKYJE

    2020.07.02

    Kauno valstybinis choras kviečia Valstybės dieną, liepos 6-ąją, 21 val. kartu giedoti Lietuvos himną ant Nemuno kranto prie legendinės Zapyškio bažnytėlės.

    Zapyškyje liepos 6-ąją persipins istorija, pažinimas, dabartis ir ateitis

    Lietuvos Karaliaus Mindaugo karūnavimo dieną pakaunės gyventojai ir svečiai šįmet bus kviečiami paminėti į Zapyškį, prie atnaujintos Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios.

    „Buvo susiformavusi tradicija liepos 6-ąją švęsti Raudondvaryje, tačiau ekstremali situacija, pandemija ir karantinas padiktavo kitokias galimybes – labiau atsigręžti į savo gyvenamąsias vietoves, organizuoti mažesnius, saugumo reikalavimus atitinkančius renginius. Labai simboliškai sutapo, kad šįkart valstybės gimtadienio pakaunėje svorio centras persikels į Zapyškį, prie Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios – Lietuvos bažnyčių motinos“, – sakė Kauno rajono meras Valerijus Makūnas.

    Šventė sakralioje vietoje prie Nemuno įgaus naujų atspalvių: prasidės šv. Mišiomis, kvepės žuviene, vilios turtinga muzikine programa ir danguje išsiskleisiančia trispalve.

    Lauko erdvėse, prie bažnyčios šventės dalyvius pasitiks paroda – Zapyškio ateities pokyčių vizualizacijų projektai, o šventovės viduje bus eksponuojami Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios istoriniai kadrai. Nuotaiką kurs Garliavos meno mokyklos mokytojų akordeonistų kvintetas.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Pazaisli-e345176bdde12549ac3420e91ba2484c.jpg

    PAŽAISLIO FESTIVALIO PRADEDAMASIS KONCERTAS

    2020.06.29

    Artėja liepos 19-oji, oficialaus Pažaislio festivalio atidarymo diena.
    Šiais metais šį nuostabų kultūros renginį lydi kaip niekad daug gražių sukakčių: Pažaislio muzikos festivalis vyks 25-ąjį kartą, Šv. Kazimierio seserys, kurios gyvena Pažaislio vienuolyne, mini Kongregacijos įsikūrimo Lietuvoje 100 metų sukaktį. Festivalis švęs kompozitorių Ludwigo van Beethoveno 250-ąsias, Frederico Chopino 210-ąsias bei Leopoldo Godowskio 150-ąsias gimimo metines.
    Pradedamajame jubiliejinio festivalio koncerte Kauno choras kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru ir solistais atliks gražiausius Ludwigo van Beethoveno, Richardo Strausso, Giacomo Puccinio, Leonardo Bernsteino, Kazimiero Viktoro Banaičio kūrinius. Šia proga susiburs tenoras Edgaras Montvidas, pianistas Lukas Geniušas, Petro Bingelio vadovaujamas Kauno valstybinis choras ir Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras.
     

    Liepos 19 d., 19 val. Pažaislio vynuolynas.

    Programoje:

    Ludwigo van Beethoveno, Richardo Strausso, Giacomo Puccinio, Leonardo Bernsteino, Kazimiero Viktor Banaičio kūriniai.

    Atlikėjai:

    LIETUVOS VALSTYBINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius
    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis
    Solistai:
    EDGARAS MONTVIDAS (tenoras)
    LUKAS GENIUŠAS (fortepijonas Lietuva-Rusija)
    Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS


    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • VRM Bach-d7a22c20b6f562035947d8b6a4ffe956.jpg

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS PAŽYMĖJO GEDULO IR VILTIES DIENĄ

    2020.06.16

    Gedulo ir vilties dieną Kauno valstybinis choras pažymėjo didingu J. S. Bacho kūrinio atlikimu. Džiaugiamės sulaužę karantino ledus. Gyventi be rampos šviesų, be klausytojų aplodismentų kiekvienam artistui tolygu kūrybinei mirčiai.
    Pagaliau sostinėje Vilniuje, Šventaragio slėnyje, VRM rūmų kieme įvyko pirmasis pokarantininis koncertas. Tiesa žiūrovų skaičius ribotas - 300, bet kūrinys - pasaulio muzikos šedevras J. S Bacho Mišios h-mol.
    Sopranai Lina Dambrauskaitė ir Simona Liamo, mecosopranas Nora Petročenko, tenoras Edgaras Davidovičius, bosas Tadas Girininkas. Nuostabus Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras, diriguojamas Gintaro Rinkevičiaus.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • VRM Bach 20 06 14-469fb2b48a1f4fceda6dbbe4756d7806.jpg

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS SUGRĮŽTA

    2020.05.22

    Birželio 14 d. 20 val. VRM rūmų kieme, Vilniuje,  Kauno valstybinis choras kartu su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru ir įstabiais solistais kviečia išgirsti vieną didingiausių muzikos istorijoje kūrinių – Johanno Sebastiano Bacho Mišias h-moll. Šį baroko epochos chorinės muzikos šedevrą J. S. Bachas sukūrė likus vos metams iki savo mirties. Nors išgirdus kūrinio mastą ir didybę klausytojui gali kilti įspūdis, kad Mišias kompozitorius sukūrė kaip baigiamąjį savo gyvenimo darbą, visgi nemažai jo dalių buvo parašytos įvairiomis progomis kur kas ankstesniais laikotarpiais. Nepaisant to, kūrinys perteikia J. S. Bacho viso gyvenimo misiją – muzika išreikšti tikėjimą viename stulbinančiame, intelektą ir dvasią išaukštinančiame kūrinyje. Griausmingos fugos ir fantastiška chorinė muzika sukuria maksimalų orkestro ir choro teikiamą efektą, o vokaliniai ir instrumentiniai solo savo švelnumu ir dramatiškumu gali konkuruoti su opera.
     
    J. S. Bacho Mišios nėra vienas atskiras objektas, tai – visos kompozitoriaus kūrybos sintezė. Todėl gal net labiau už kūrinio mastą pribloškia muzikinis ir dvasinis Mišių vientisumas, ypač žinant, kad skirtingoms dalims sukurti J. S. Bachas naudojo skirtingas kompozicijos technikas. Pats J. S. Bachas vientiso šio kūrinio atlikimo niekada neišgirdo – pirmą kartą jis suskambėjo praėjus daugiau nei šimtmečiui po kompozitoriaus mirties.
     
    Kritikų vertinimu, J. S. Bacho Mišios h-moll yra tarp didžiausių žmonijos paveldo šedevrų kartu su Michelangelo (Mikelandželo) Siksto koplyčia ir Shakespeare‘o (Šekspyro) dramomis, o jį išgirsti gyvai – būtina patirtis kiekvieno žmogaus gyvenime.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • NEBLĖSTANTI MEILĖ JUOZUI NAUJALIUI

    2020.04.06

    Jau netrukus galėsime paimti į rankas naują vinilinę Juozo Naujalio kūrinių plokštelę. Geriausias kompozitoriaus dainas atliko Kauno valstybinis choras a capella – be akompanimento, o šv. Mišias – kartu su vargonais.

    „Klausydami J. Naujalio dainų, motetų, šv. Mišių galime suvokti, kokiame aukštame dvasiniame lygyje buvo tuo metu Lietuvos visuomenė. J. Naujalis choro istorijoje užima ypatingai svarbią vietą. Esame parengę keletą koncertinių programų, kuriose skamba J. Naujalio kūriniai. J. Naujalio metams skirta V. Bartulio kompozicija „Taip niekas tavęs nemylės...“ skambėjo daugelyje Lietuvos koncertinių salių. Dar 1987 metais, jausdami artėjantį visuomenės dvasinio pakilimo metą, buvome parengę Maironiui skirtą programą, kurios didžiąją dalį sudarė J. Naujalio dainos. Įvyko daugiau kaip 80 koncertų nuo žiūrovų lūžtančiose salėse. Aktorius Laimonas Noreika ir Kauno choras, galima sakyti, pradėjo Lietuvos žadinimą dar tada, kai nebuvo Sąjūdžio. Mes prisidėjome prie Lietuvos Atgimimo, bet gyvenome provincijoje, todėl mus nelabai kas norėjo matyti, prisiminti ir pripažinti. Su šia programa choras gerokai ūgtelėjo, tapo matomas visoje Lietuvoje.

    Esame įrašę J. Naujalio kūrinių plokštelę 1982 metais. Padarę įrašą surengėme koncertą. Nebūna vienodų koncertų, nebūna vienodų įrašų. Dabar mes Naujalį suprantame ir atliekame šiek tiek kitaip, nors jau tada kompozitoriaus dukrai mūsų atlikimas padarė didelį įspūdį“. Po koncerto 1982 m. Z. A. Naujalytė Didenkienė Kauno valstybinio choro vadovui P. Bingeliui įteikė savo tėvelio batutą – dramblio kaulo dirigento lazdelę. Ji sakė, kad būtent taip jos tėtis norėjo – tokio tempo, dinamikos, išraiškos, atliekant jo kūrinius.

    Kaip gimė ši nauja J. Naujalio kūrinių plokštelė, klausiame VšĮ „Raudondvario dvaras“ direktorės Snieguolės Navickienės.

    „Raudondvaris – Juozo Naujalio gimtinė. Artėjant kompozitoriaus 150-osioms metinėms pradėjome kalbėti, kad turime susitelkti ir tinkamai pažymėti jubiliejų. Tada gimė mintis parengti ir naują vinilinę Juozo Naujalio kūrinių plokštelę. Buvo parengtas kreipimasis į Vyriausybę ir Seimas paskelbė 2019 metus J. Naujalio metais. Rengėme projektus, kuriuose numatėme skirti šiam jubiliejui ypatingą dėmesį. Mus parėmė ir Kultūros ministerija: tiems projektams, kuriems finansavimo neskyrė Kultūros taryba, ministerija skyrė papildomą finansavimą. Surengėme konferenciją, kurioje J. Naujalio gyvenimą ir kūrybą analizavo pranešėjai iš Klaipėdos, Kauno miesto ir rajono. Taip pat kartu su Kauno valstybine filharmonija parengėme J. Naujalio kūrinių koncertą. Mums visapusiškai talkino šviesios atminties kompozitorius Vidmatas Bartulis, jis padėjo rengti konferenciją ir koncertą. Profesorius Petras Bingelis dirgavo, o jo vadovaujamas choras atliko kompozitoriaus kūrinius kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru. Džiaugiamės, kad Kauno valstybinė filharmonija yra nuolatininė mūsų partnerė. J. Naujaliui skirta diena sulaukė didleio raudondvariečių ir svečių dėmesio. Taip dar vienas renginys buvo kartu su Kauno muzikiniu teatru. Tai jau buvo kitokio pobūdžio koncertas – misterija. Man paliko didelį įspūdį, kad labai daug žmonių dalyvavo tuose renginiuose. Nekilo minčių, klausimų – ar ateis žmonių ar ne. Atrodo ne pirmą kartą vyksta J. Naujalio kūrinių koncertai, bet žmonių yra ir yra, žmonėms įdomu, jiems rūpi. Mūsų regionui, mūsų žmonėms Naujalis yra brangus žmogus ir kūrėjas. Vadinasi, pasirinktas teisingas kelias.

    Jau netrukus vinilinė J. Naujalio kūrinių plokštelė išvys dienos šviesą. Čia buvo mano idėja, - sako Snieguolė Navickienė, VšĮ „Raudondvario dvaras“ direktorė. - Ginčijomės su šviesios atminties kompozitoriumi V. Bartuliu, ar reikia, bet sakiau, visokios estrados „žvaigždutės“ išsileidžia, o čia - Naujalis. Nedavė Kultūros taryba lėšų, tai sakau, išsileisime savo lėšomis. Čia juk naujai perdainuoti kūriniai, naujas įrašas, visiškai kitas skambesys, iš naujo atgyja Naujalis. Aš pati noriu ją turėti ir klausytis. Galvoju, jeigu tūkstantis šeimų, muzikos kolektyvų galės klausytis šios Naujalio plokštelės, tai jau istoriškai labai svarbus dalykas. Tai didelę išliekamąją vertę turintis darbas. Aš jos labai laukiu.

    Plokštelę įrašė ir parengė leidybai Viliaus ir Aleksandros Kerų kūrybinė grupė, šv. Mišioms vargonais akompanavo Rimvydas Mitkus. „Kauno chorą vadina geriausiu choru Baltijos valstybėse, ne tik Lietuvoje, – sakė Vilius Keras. - Esame darę choro ir Kauno miesto simfoninio orkestro įrašus su su Dmitrijum Chvorostovskiu: G. Verdi „Rigoletą“, „Simoną Bocanegrą“ ir nemaža kitų“. Aleksandra ir Vilius už puikius įrašus nominuoti „Grammy“ muzikos apdovanojimams.

    „Mes bandome priartėti prie tobulybės, atrinkome geriausius variantus, - sakė Aleksandra Kierienė, įrašo garso režisierė.- Įrašinėjome Kauno filharmonijos salėje – ji labai patogi, galima įrašinėti didelį chorą ar orkestrą. Ji yra lyg studija studijoje – atskirta nuo pašalinio triukšmo, nė viena siena neišeina tiesiogiai į gatvę. Čia yra geriausia garso izoliacija Lietuvoje. Kiek daugiau problemų buvo darant Mišių įrašą Jėzuitų bažnyčioje, bet mes siekiame tobulybės, plokštelė tikrai bus gera“.

    Tikėkimės, kad puikų choro ir įrašų grupės darbą įvertins klausytojai, o maestro Petrą Bingelį už choro pusės amžiaus kūrybinius pasiekimus jau įvertino Lietuvos Prezidentas - apdovanojo ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ Didžiuoju kryžiumi.

    Laukiame Kauno valstybinio choro įrašytos plokštelės pristatymo Raudondvaryje. Dėl karantino pristatymo data gali būti pakeista, bet tikimės, kad tai įvyks dar balandį, netrukus po J. Naujalio gimtadienio.

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bingelis stambus-49334de280d0323718dfccba8f7fc2c6.jpg

    PETRAS BINGELIS: KARTAIS GAILIUOSI, KAD DIRBAME KAUNE

    2020.04.02

    Kauno valstybinio choro vadovas Petras Bingelis: kartais gailiuosi, kad dirbame Kaune.  Maskvos konservatorijos Didžiojoje salėje didžioji politika niekam nerūpi.
    Lietuvos radijo ir televizijos portalas www.lrt.lt publikavo didelį straipsnį apie Kauno valstybinį chorą.

    Giuseppe`s Verdi „Requiem“ Kanarų salose, Gustavo Mahlerio Antroji simfonija Latvijoje, Stanislawo Moniuszkos „Aušros vartų litanijos“ Lenkijoje, gražiausios operų arijos Maskvoje su Asmik Grigorian – tai vos keletas įvairių žanrų ir stilių kūrinių, kuriuos atliko Kauno valstybinis choras, pasitikdamas savo 50-metį. 

    Lapkričio pradžioje choras, pakeliui į Jerevaną, stabtelėjo Maskvoje. Vienoje garsiausių pasaulyje – P. Čaikovskio konservatorijos Didžiojoje salėje, – atliko žymiausių operų ištraukas kartu su Asmik Grigorian, pelniusia geriausios pasaulio operos solistės titulą, su Operalijos laureatu Pavelu Petrovu ir Rusijos valstybiniu akademiniu J. Svetlanovo simfoniniu orkestru. Dirigavo Konstantinas Orbelianas, Kauno simfoninio orkestro vyriausiasis dirigentas.

    – Maskviečiai Kauno chorą priėmė labai šiltai, – pasakoja choro vadovas Petras Bingelis, – jau per repeticiją, kai sudainavome pirmą kūrinį, orkestro muzikantai pradėjo ploti. Sakė tokio choro jau seniai negirdėję. Koncerto metu salė buvo pilnutėlė.

    Maskvos konservatorijos Didžiojoje salėje Kauno valstybinis choras pirmąkart koncertavo 1974 m. spalio mėnesį, atliko Wolfgango A. Mozarto Requiem. Pačią sunkiausią kūrinio dalį – Sanctus – teko atlikti bisui. Choro vadovas ir artistai prisimena tai kaip didžiausią stebuklą, nes Requiem niekada nėra kartojamas.

    – Malonūs jaunystės prisiminimai, – šypteli Maestro. – Ir šį kartą susitikau seną pažįstamą, šios konservatorijos direktoriaus pavaduotoją Vladimirą Zacharovą, kuris čia dirba nuo 1952 metų. Jam 92-eji, o jis vis dar yra atsakingas už koncertinę veiklą. Kai buvo rengiamasi šiam koncertui, jis paklausė Orbeliano: „Ar Petras bus?“ Po koncerto apgailestavo: „Gaila, kad dabar retai atvažiuojate“. Konservatorijos Didžiojoje salėje yra speciali ložė, kurioje koncertų klausydavosi žymūs muzikai, tarp jų ir garsusis tenoras Ivanas Kozlovskis, kuris sakė nepraleisdavęs nė vieno mūsų choro koncerto. O kitoje pusėje – vyriausybinė ložė. Ji visada būdavo tuščia. Šios salės puiki akustika, čia renkasi nuostabi publika. Tai visai kitas pasaulis, politika ten niekam neįdomi. Kita vertus, aukštasis menas irgi yra politika, netgi pati geriausia politika – kolektyvas išeina į sceną, padainuoja ir parodo savo valstybės kultūros lygį. Tiek prieš keletą dešimtmečių, tiek dabar esame pripažįstami ir vertinami.

     

    Iškart po koncerto Kauno choras išvažiavo į oro uostą – laukė naktinis skrydis į Jerevaną.

    – Armėnijos sostinė saulei tekant mus pasitiko rami, švari, tvarkinga. Kartu su mumis koncertavo A. Spendiarovo operos ir baleto teatro simfoninis orkestras, solistai – Orbelianas yra šio teatro vadovas. Atlikome Mozarto Requiem, retai skambantį šitame krašte. Orkestras akompanavo labai jautriai, jautėmės kaip namuose. Kadaise jau esame ten koncertavę, man atrodo, mažai kas per tą laiką pasikeitė. Operos ir baleto teatras, Nacionalinė filharmonija įsikūrę viename pastate. Turi puikią Nacionalinę Armėnijos choro kapelą, kuriai Hovanesas Čekidžianas vadovauja nuo 1961 metų. Klausėmės jų repeticijos, savo kūrinį Adiemus dirigavo Karlas Jenkinsas, kurio Stabat mater mes atlikome lapkričio 29 d. Pirmą kartą pamatėme gyvą Jenkinsą. Išgirdome puikų simfoninį orkestrą, chorą. Armėnų muzikinė kultūra išties aukšta. Jie turi puikią vokalinę mokyklą, daug gerų solistų, kuriuos kviečia Metropolitain opera, La Scala. Mūsų ryšiai su Armėnijos muzikais tęsiasi jau daug dešimtmečių. Tą patį vakarą vienoje pastato pusėje skambėjo Jenkinso Adiemus, kitoje tuo pat metu mes atlikome Mozarto Requiem. Salė buvo pilna, publika mus priėmė puikiai.

    Šie metai Kauno valstybiniam chorui ypač intensyvūs – Pažaislio muzikos festivalis, Juozo Naujalio 150-mečio renginiai, gastrolės Kanarų salų 35-ajame tarptautiniame festivalyje, Latvijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Armėnijoje. Rudenį, švenčiant kolektyvo 50-metį, įvyko reikšminga Michaelo Tippetto oratorijos „Mūsų laikų vaikas“ premjera su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru.

    – Mes visada ieškome naujų įdomių kūrinių. Jenkinso Stabat mater mūsų programoje atsirado ne šiaip sau. Šis autorius yra labai populiarus, kūrinį atlikome su Kauno miesto simfoniniu orkestru ir jaunais, talentingais, įdomiais solistais. Kartais gailiuosi, kad dirbame Kaune, o ne Vilniuje. Kas įdomaus vyksta sostinėje, yra labiau pastebima, fiksuojama, daromi įrašai, taigi pelnytume kur kas daugiau dėmesio, būtume populiaresni.

    Choro repertuare yra apie 170 užsienio autorių ir daugiau kaip 70 lietuvių kompozitorių stambios formos kūrinių. Gruodžio 12 d. Kaune, o 13 d. Vilniuje nuskambėjo Johanno Sebastiano Bacho „Didžiosios mišios h-moll“. Tai klasikinės muzikos tobulumo viršūnė.

    – Iš Bacho mokosi visi kompozitoriai, jis buvo ir yra didysis mokytojas. Netgi toks modernistas kaip Igoris Stravinskis sakė, kad tie, kas nepažįsta Bacho, nesukurs nieko vertingo. Bacho muzikoje yra viskas – ir homofonija, ir polifonija, visi pavyzdžiai, kaip reikia elgtis su natomis. Pirmą kartą šias mišias atlikome prieš 35 metus ir tai mums buvo labai sudėtinga užduotis. Dabar irgi sudėtinga, nors choras yra išaugęs ir technikos, ir vokalo atžvilgiu. Reikia labai daug pastangų, repeticijų, norint atskleisti Bacho muzikos grožį. Šias mišias Bachas atskiromis dalimis kūrė visą gyvenimą. Tai retai atliekamas kūrinys, nes reikalauja didžiulio meistriškumo ir fizinių jėgų. Bacho „Mišios h-mol“ yra mūsų penkiasdešimtmečio koncertų ciklo gražus ir prasmingas finalas. Tačiau gyvenimas tuo nesibaigia, laukia nauji kūriniai – George`o Gershwino opera „Porgis ir Besė“, Tolgos Kashifo Queen symphony ir Naujųjų metų vakaro koncertas. Gershwinas – tai jau Amerikos spiričuelai, visiškai kitas pasaulis, visai kitos spalvos. Mūsų choro privalumas tas, kad galime skirtinga technika atlikti skirtingo žanro, stiliaus, epochų kūrinius.

     

    https://www.lrt.lt/naujienos/kultura/12/1132706/kauno-valstybinio-choro-vadovas-petras-bingelis-kartais-gailiuosi-kad-dirbame-kaune

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Choras _Jonas-Danielevicius_2017-1139-599x400-64dbff3dfcf3a3294709206a5463a1d2.jpg

    LIETUVOS NEPRIKLAUSOMYBĖS ATKŪRIMO 30-MEČIUI PAMINĖTI

    2020.03.01

    Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo 30-mečiui paminėti

    “TAIP NIEKAS TAVĘS NEMYLĖS“ -  tai publicistinė muzikinė kompozicija iš originalių V. Bartulio melodijų, žinomų klasikinių dainų, ištraukų iš įvarių laikotarpių spaudos, autorinių tekstų, kuriuos skaitys Auksinio scenos kryžiaus laureatas aktorius Dainius Svobonas.

    Koncerte išgirsime apie 1918 metų Nepriklausomybės akto pasirašymo aplinkybes, smetoninės Lietuvos aktualijas, sovietinės Lietuvos spaudos įdomybes. Laukia nuotaikinga, netikėta, V. Bartuliui būdingo humoro kupina programa.

    Atlikėjai

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

    Meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis

    Dalyvauja DAINIUS SVOBONAS (aktorius)

    Dirigentas PETRAS BINGELIS

     

    Atsižvelgiant į SAM rekomendacijas, klausytojų, kuriems pasireiškia bet kokie kvėpavimo takų infekcijos simptomai, prašome būti sąmoningais ir nevykti į koncertus.

    Įėjimas su kvietimais.

    Kvietimus galima atsiimti iki kovo 6 d. Kauno filharmonijos kasoje (kasos darbo laikas II–VII 14.00– 18.00).

    Kvietimų skaičius ribotas. Telefonu kvietimai nerezervuojami.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Bingelis Prezidentas-2b7ef0e86872ca65cc664f430abb13e4.jpg

    PROFESORIUS PETRAS BINGELIS APDOVANOTAS ORDINO „UŽ NUOPELNUS LIETUVAI“ DIDŽIUOJU KRYŽIUMI

    2020.02.16

    Valstybės atkūrimo dienos proga Lietuvos Respublikos Prezidentas Gitanas Nausėda už nuopelnus Lietuvai, už jos vardo garsinimą pasaulyje, už atsidavimą jai kasdieniu prasmingu darbu įteikė valstybinius apdovanojimus žmonėms, vertiems didžiausio pagerbimo.

    Ordino „Už nuopelnus Lietuvai“ Didįjį kryžių Prezidentas įteikė Kauno valstybinio choro meno vadovui ir vyriausiajam dirigentui, profesoriui Petrui Bingeliui.

    „Nuoširdžios padėkos žodį siunčiu visiems, kurie negailėdami laiko ir jėgų dirba, siekdami mūsų šalies ir jos žmonių gerovės. Jūs esate pagrindiniai valstybės pamatų kūrėjai, kuriais visi pagrįstai galime didžiuotis. Leiskite mums sekti Jūsų pavyzdžiu“, – teigė valstybės vadovas.

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Prezidentas Choras-2a3d6da522e6901a6ebc5907fe6d6bc5.jpg

    NACIONALINIŲ KULTŪROS IR MENO PREMIJŲ TEIKIMO CEREMONIJOJE

    2020.02.14

    Kauno valstybinis choras koncertavo LR Prezidentūroje. Nacionalinių kultūros ir meno premijų teikimo ceremonijoje atliko Lietuvos Himną, laureatės Zitos Bružaitės "Baltąją impresiją", chorui akompanavo smuikininkė K. Beinarytė-Palekauskienė, M. K. Čiurlionio "Dainų dainelę" ir V. Augustino "Anoj pusėj Dunojėlio...", A. Bražinsko "Upelė Šventoji..." ir J. Naujalio "Jaunimo giesmę".
    Pavyko įsiamžinti su J.E. Prezidentu ir ponia.
    Su dideliu džiaugsmu choras sutiko nuolatines  partneres Asmik Grigorian ir jos mamą Ireną Milkevičiūtę, kompozitorę Zitą Bružaitę, daug iškilių meno žmonių.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Marekas Prašilas-451bed2a45dc98cd64373cf79b772bfc.jpg

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS ATLIKS ANTONÍNO DVOŘÁKO "TE DEUM"

    2020.01.20

    Petro Bingelio vadovaujamas Kauno valstybinis choras kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoninio orkestru ir čekų dainininkais Veronika Rovná Holbová ir Lukášu Bařáku, pianistu Daumantu Kirilausku, dirigentu Mareku Prášilu, dalyvaus įspūdingame čekų muzikai skirtame koncerte. Klausytojai išgirs du čekų kompozitoriaus Antoníno Dvořáko kūrinius - tai vokalinė-simfoninė kompozicija „Te Deum“ sopranui, tenorui, chorui ir orkestrui, ją kompozitorius parašė gyvendamas Niujorke 1892 metais, minint 400-ąsias Amerikos atradimo metines. Antras monumentalus A. Dvořáko kūrinys – simfoninė poema „Vidudienio ragana“, muzikos garsuose įkūnijusi mistinį slavų mitologijos personažą – raganą, kuria motinos gąsdindavo vaikus, jei šie blogai elgdavosi ar nemiegodavo pietų miego.  Koncerto pradžioje skambės  Ludwigo van Beethoveno Koncertas fortepijonui Nr. 4 bei itin virtuoziškos šiuolaikinio minimalizmo kompozicijos – Johno Adamso pjesės orkestrui „Short Ride in a Fast Machine“.

    Programa

    JOHN ADAMS – „Short ride in a fast machine“ simfoniniam orkestrui
    LUDWIG VAN BEETHOVEN – Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr. 4 G-dur, op. 58
    ANTONÍN DVOŘÁK – Simfoninė poema „Vidudienio ragana“ („Polednice“), op. 108, B. 196;„Te Deum“ sopranui, bosui, chorui ir orkestrui, op. 103

     

    Atlikėjai

    LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

    Solistai:

    VERONIKA ROVNÁ HOLBOVÁ (sopranas)

    LUKÁŠ BAŘÁK (bosas-baritonas)

    DAUMANTAS KIRILAUSKAS (fortepijonas)

     Dirigentas MAREK PRÁŠIL

     

    2020 m. vasario 22 d., šeštadienis, 19.00

    Lietuvos nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje, Vilnius

    Koncertas rengiamas bendradarbiaujant su Leošo Janáčeko tarptautiniu muzikos festivaliu

     

     

     

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • Rinkevicius Bach maza-0bece1f4e967624049c864370a5f9332.jpg

    GINTARO RINKEVIČIAUS JUBILIEJINIAI KONCERTAI

    2020.01.03

    Kauno valstybinio choro gyvenimas neįsivaizduojamas be Maestro Gintaro Rinkevičiaus ir jo vadovaujamo  Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro. Gintaras Rinkevičius švenčia savo jubiliejų. Ta proga maestro klausytojams dovanoja didingą austrų kompozitoriaus Arnoldo Schönbergo (1874–1951) kūrinį „Gurre-Lieder“, parašytą pagal danų novelisto Jenso Peterio Jacobseno poemas, kurio pavadinimas išvertus į lietuvių kalbą reiškia „Gurės dainos“. Gurė – tai viduramžius menanti pilis Danijoje, kurioje, pasak nacionalinės danų legendos, įvyko viena didžiausių viduramžių meilės tragedijų – karaliui Valdemarui IV Atterdagui įsimylėjus gražuolę Tuvę, ją nužudė pavydi karalienė. Įspūdingą kūrinį pakviestos atlikti istorinės atlikėjų pajėgos – scenoje žiūrovai išvys solistus Corby Welchą, Lauryną Bendžiūnaitę, Ievą Prudnikovaitę, Tadą Girininką, Edgarą Davidovičių, skaitovą Vladą Bagdoną, daugiau nei 150 choristų – Kauno valstybinį chorą, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro chorą, chorą „Vilnius“ ir milžiniškos sudėties simfoninį orkestrą, kurį sudarys Lietuvos valstybinis ir Liepojos simfoniniai orkestrai. Beveik trims šimtams artistų scenoje šventinį vakarą diriguos maestro Gintaras Rinkevičius.

    Arnold Schönberg – Kantata „Gurės dainos“

    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • 1505104057_0_Andrea_Bocelli_Arena_Zalgiris-9acda5a20aff628bdcf92052af2aec27.jpg

    KAUNO VALSTYBINIS CHORAS KONCERTUOS SU ANDREA BOCELLI

    2019.12.28

    Kauno valstybinis choras džiaugiasi galimybe koncertuoti su vienu populiariausių tenorų pasaulyje Andrea Bocelli. Jau kitą penktadienį, sausio  10 d. Kauno „Žalgirio“ arenoje skambės A. Bocelli atliekamos dainos ir operų arijos.

    Su Andrea Bocelli Kauno chorui jau teko koncertuoti prieš 3 metus. Šį kartą koncerte diriguos Andrea Bocelli draugas ir bendražygis Carlo Bernini. Muzikantai susipažino dar 1986 m., kuomet C. Bernini tapo A. Bocelli fortepijono mokytoju. Tada užsimezgė ne tik draugystė, bet ir daugiau nei tris dešimtmečius trunkantis muzikinis bendradarbiavimas. C. Bernini yra ne tik dirigentas, bet ir A. Bocelli meno vadovas. Jie kartu rengė įvairius koncertus, operas. Kartu su tenoru į Kauną atvyksta sopranas Francesca Maionchi.

    Populiartusis tenoras daugiau nei du dešimtmečius džiugina visą pasaulį savo dievišku balsu, nepakartojamu tembru ir plačiu repertuaru – nuo operos šedevrų iki populiariosios muzikos kūrinių. Daugiau nei 80 milijonų parduotų įrašų, „Pasaulio muzikos“ (WMA), „Auksinio gaublio“, ECHO, „Britų klasikinės muzikos“ apdovanojimai ir žvaigždė Holivudo šlovės alėjoje – tai tik nedidelė dalis pasaulinio garso tenoro pasiekimų ir laimėjimų.

    „Nemanau, kad dainininku tampama, kai nusprendžiama juo tapti. Dainininku tave padaro žmonės, atsiliepdami į tavo dainavimą“, – sako tenoras. Ypatingas Andrea Bocelli tembras, kuris tapo jo skiriamuoju ženklu, sodrus, galingas ir toks universalus, kad dainininkas gali atlikti viską – nuo bel canto iki verismo furoro, nuo religinio repertuaro iki populiarių baladžių. Visa tai atsispindi jo repertuare ir dešimtyse išleistų albumų, kuriuose Andrea Bocelli pasirodo vis kitokiu amplua atskleisdamas klausytojams beribes savo talento ir balso galimybes.
    Plačiau Skaityti viską Dalintis
  • _DSC9475-84271da0ab323075ac1439f390bce0b3.jpg

    JUBILIEJŲ MININTIS KAUNO VALSTYBINIS CHORAS SIEKIA NAUJŲ MUZIKOS AUKŠTUMŲ

    2019.12.03

    Giuseppe Verdi "Requiem" Kanarų salose, Gustavo Mahlerio II simfonija Latvijoje, Stanislovo Moniuškos "Aušros vartų litanijos" Lenkijoje, gražiausios operų arijos Maskvoje su Asmik Grigorian, – tai dar ne visi kūriniai, kuriais savo 50-ąjį jubiliejų pasitiko Kauno valstybinis choras. Sugrįžimas į debiutą Neseniai iš gastrolių Maskvoje ir Jerevane sugrįžęs kolektyvo vadovas Petras Bingelis dalijosi prisiminimais. Lapkričio pradžioje choras pakeliui į Jerevaną stabtelėjo Maskvoje. Vienoje garsiausių pasaulyje – P.Čaikovskio konservatorijos Didžiojoje salėje, kurioje debiutavo prieš 45 metus, choras atliko žymiausių operų ištraukas kartu su geriausios pasaulio operos solistės titulą pelniusia A.Grigorian, "Operalijos" laureatu Pavelu Petrovu ir J.Svetlanovo vardo Rusijos valstybiniu akademiniu simfoniniu orkestru. Tai buvo labai lietuviškas koncertas, nes dirigavo Konstantinas Orbelianas, Kauno miesto simfoninio orkestro vyriausiasis dirigentas. "Maskviečiai Kauno chorą priėmė labai draugiškai, – pasakojo choro vadovas Petras Bingelis. – Jau repeticijos metu po pirmojo sudainuoto kūrinio orkestro muzikantai pradėjo ploti. Sakė, kad tokio choro mes jau seniai negirdėjome. Koncerto metu salė buvo pilnutėlė." Maskvos konservatorijos Didžiojoje salėje pirmą kartą Kauno valstybinis choras koncertavo 1974 m. spalį, atliko Wolfgango Amadeus Mozarto "Requiem". Koncerto metu teko bisuoti pačią sunkiausią kūrinio dalį – "Sanctus". Choro vadovas ir artistai prisimena tai kaip didžiausią stebuklą, nes "Requiem" niekada nėra kartojama. "Malonūs jaunystės prisiminimai, – pasakojo maestro P.Bingelis. – Ir šį kartą susitikau seną pažįstamą, šios konservatorijos direktoriaus pavaduotoją Vladimirą Zacharovą, kuris dirba nuo 1952-ųjų. Jam 92 metai ir jis yra atsakingas už koncertinę veiklą. Dar ruošiantis šiam koncertui, jis paklausė K.Orbeliano: "Ar Petras bus?" ir po koncerto apgailestavo: "Gaila, kad dabar retai atvažiuojate". Anot P.Bingelio, šioje salėje puiki akustika, nuostabi publika. "Tai visai kitas pasaulis, tai visai ne Maskva, ir politika ten niekam neįdomi. Kita vertus, aukštasis menas taip pat yra politika, ir pati geriausia politika – kolektyvas išeina į sceną, padainuoja ir parodo mūsų valstybės kultūrą. Tiek prieš keletą dešimtmečių, tiek dabar mes esame pripažįstami ir vertinami", – sakė jis. Atradimai Armėnijoje Iš karto po koncerto kolektyvas išvažiavo į oro uostą, kuriame laukė naktinis skrydis į Jerevaną, ir saulei tekant Kauno choras nusileido Armėnijos sostinėje. "Miestas mums patiko – ramus, švarus, tvarkingas. Kartu su mumis koncertavo A.Spendiarovo operos ir baleto teatro simfoninis orkestras ir solistai. K.Orbelianas yra šio teatro vadovas. Atlikome retai jų krašte skambantį kūrinį – W.A.Mozarto "Requiem", – prisiminė P.Bingelis. Orkestras akompanavo labai jautriai. "Jautėsi, kad esame kaip namuose, kad jiems tai yra labai svarbu", – pasakojo choro vadovas. Operos ir baleto teatras bei nacionalinė filharmonija įsikūrusios viename pastate. "Jie turi puikų chorą, Nacionalinę Armėnijos choro kapelą, kuriai Hovanesas Čekidžianas vadovauja nuo 1961 m. Klausėmės jų repeticijos, savo kūrinį "Adiemus" dirigavo Karlas Jenkinsas, kurio "Stabat mater" atlikome lapkričio 29-ąją. Pirmą kartą pamatėme gyvą K.Jenkinsą. Išgirdome puikų simfoninį orkestrą, chorą", – įspūdžiais dalijosi maestro. Jis negailėjo pagiriamų žodžių Armėnijos muzikinei kultūrai. "Jie turi puikią vokalinę mokyklą, daug gerų solistų, dainuojančių "Metropolitain" operoje, "La Scaloje". Mūsų ryšiai su Armėnijos muzikais tęsiasi daug dešimtmečių. Tą patį vakarą vienoje pastato pusėje skambėjo K.Jenkinso "Adiemus", kitoje tuo pat metu mes atlikome W.A.Mozarto "Requiem". Ir mūsų salė buvo pilna, publika mus priėmė puikiai", – sakė P.Bingelis. Išskirtiniai kūriniai Metai Kauno valstybiniam chorui buvo turtingi: Pažaislio muzikos festivalis, Juozo Naujalio 150-mečio renginiai, gastrolės Kanarų salų 35-ajame tarptautiniame festivalyje, Latvijoje, Lenkijoje, Maskvoje, Armėnijoje. Intensyvus buvo ruduo, kai šventėte kolektyvo 50-metį, ypač reikšminga Michaelo Tippetto oratorijos "Mūsų laikų vaikas" premjera su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru. Mūsų choro privalumas, kad galime skirtinga technika atlikti skirtingo žanro, stiliaus, epochų kūrinius. "Mes visada ieškome naujų įdomių kūrinių. K.Jenkinso "Stabat mater" mūsų programoje atsirado ne šiaip sau. Šis autorius šiuo metu yra labai populiarus, kūrinys tikrai vertas dėmesio, juo papildome savo stambios formos kūrinių repertuarą. Šį kūrinį atlikome su Kauno miesto simfoniniu orkestru ir jaunais, talentingais, įdomiais solistais. Kartais gailiuosi, kad dirbame Kaune, ne Vilniuje. Kas įdomaus vyksta Vilniuje, yra pastebima, fiksuojama, daromi įrašai. Jei būtume sostinėje, sulauktume žymiai didesnio dėmesio ir pelnytume daugiau populiarumo", – apmaudo neslėpė maestro. Choro repertuare yra apie 170 užsienio autorių ir daugiau kaip 70 lietuvių kompozitorių stambios formos kūrinių. Gruožio 12-ąją Kaune, o 13-ąją Vilniuje nuskambės Johanno Sebastiano Bacho "Didžiosios mišios h-moll". Tai klasikinės muzikos tobulumo viršūnė. "Iš J.S.Bacho mokosi visi kompozitoriai, jis buvo ir yra didysis mokytojas. Netgi toks modernistas kaip Igoris Stravinskis sakė, kad kas nepažįsta J.S.Bacho, nieko gero sukurti negali. J.S.Bacho muzikoje yra viskas – ir homofonija, ir polifonija, visi pavyzdžiai, kaip reikia elgtis su natomis. Pirmą kartą šias mišias atlikome prieš 35 metus ir tai mums buvo labai sudėtinga užduotis. Dabar taip pat sudėtinga, nors choras yra išaugęs ir techniškai, ir vokaliai. Reikia labai daug pastangų, repeticijų, norint atskleisti J.S.Bacho muzikos grožį. Šios mišios buvo kuriamos visą gyvenimą, jos negimė per metus ar dvejus, tai daugelio metų darbas, kurį J.S.Bachas kūrė atskiromis dalimis, o gyvenimo pabaigoje sujungė į vientisą kūrinį. Tai retai atliekamas kūrinys, nes reikalauja didelio meistriškumo ir didelių fizinių jėgų", – anot P.Bingelio, J.S.Bacho "Didžiosios mišios h-mol" – choro jubiliejaus koncertų ciklo gražus ir prasmingas finišas. Tačiau tuo gyvenimas nesibaigia, laukia nauji kūriniai: George'o Gershwino opera "Porgis ir Besė", Tolgos Kashifo "Queen symphony" ir Naujųjų metų vakaro koncertas. "G.Gershwinas – tai jau Amerikos spiričiueliai, visiškai kitas pasaulis, visai kitos spalvos. Mūsų choro privalumas, kad galime skirtinga technika atlikti skirtingo žanro, stiliaus, epochų kūrinius", – sakė choro vadovas.

    Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/jubilieju-minintis-kauno-valstybinis-choras-siekia-nauju-muzikos-aukstumu-942268
    Plačiau Skaityti viską Dalintis