2025
-
Buča. Lakrimosa
2025.02.11
Tai – atminimo koncertas, skirtas trečiosioms Rusijos invazijos į Ukrainą metinėms paminėti. Šis renginys – simbolinė dedikacija karo metu prarastoms gyvybėms, suvienijantis ukrainietišką ir tarptautinę muziką, įkūnijančią solidarumą bei atmintį.
Kovo 7 d. 18 val. Kauno va;lstybinėje filharmonijoje.
Koncertą pradės šiuolaikinės ukrainiečių kompozitorės Viktorijos Poliovos „Buča. Lacrimosa“ – gilus kūrinys, transliuojantis iškilmingą susimąstymo aurą, o iškart po jo suskambės kultinis Wolfgango Amadeus Mozarto „Requiem“. Šis šedevras, garsėjantis savo gilumu ir jautrumu, sukuria galingą dialogą tarp istorinių ir šiuolaikinių apmąstymų apie netektį, atsparumą ir viltį. Vizualine-idėjine koncerto ašimi taps ukrainiečių dailininko Vladyslavo Zadvorskio paveikslas „Irpenės madona“, kuriame pavaizduota motina su kūdikiu, sugriauto tilto fone. Šis tiltas, jungęs Bučą su Irpene tapo tragišku pasipriešinimo invazijai simboliu. Paveikslas atspindi paprastų žmonių, besistengiančių apsaugoti savo artimuosius, skausmą ir herojiškumą bei primena apie siaubingus įvykius Bučoje.
Šiuo koncertu, kurį atliks Lietuvos ir Ukrainos muzikantai, bus nutiestas simbolinis tiltą tarp Ukrainos ir pasaulio auditorijos, pasitelkiant muziką, kaip universalią kalbą, siekiant pagerbti bei skatinti gilesnį supratimą ir empatiją Ukrainos padėčiai pasaulinėje arenoje.
-
KARO REQUIEM LIUBLIANOS FESTIVALYJE
2025.02.10
8-asis Liublianos žiemos festivalis prasidės monumentaliu anglų kompozitoriaus Bendžamino Britteno „Karo Requiem“. Šis chorams, solistams ir orkestrui skirtas kūrinys laikomas vienu įtaigiausių ir emocingiausių XX amžiaus kūrinių. Jis parašytas iškilmingai pašventinimo ceremonijai naujosios Koventrio katedros, pastatytos vietoj keturioliktojo amžiaus bažnyčios, subombarduotos per Antrojį pasaulinį karą. Karo Requiem sugretina Lotynų kalbos mišių tekstą su ekstraliturginiais anglų karo poeto Wilfredo Oweno eilėraščiais, atvaizduojančiais Pirmojo pasaulinio karo fronto siaubą. Brittenas šiuos elementus sujungė į išraiškingą ir galingą kūrinį. Atsidavęs pacifistas Brittenas šiuo darbu sukūrė svarbią antikarinę žinią, kuri ir šiandien skamba karų draskomame pasaulyje.Karo Requiem atliks 2025-ųjų Liublianos festivalyje reziduojantis Slovėnijos filharmonijos orkestras, kuriam diriguos legendinis maestro Charlesas Dutoit, dažnas svečias Slovėnijos sostinėje. Solistė – daugybę apdovanojimų pelnęs sopranas Nadežda Pavlova, vertinama dėl nepriekaištingo bel canto, tenoras Ianas Bostridge'as, pripažintas Britteno specialistas, ir pripažintas baritonas Matthiasas Goerne'as, žinomas tiek dėl pasirodymų operos scenoje, tiek dėl studijinių įrašų. Prie Slovėnijos filharmonijos choro prisijungs menine kokybe ir griežtu požiūriu išsiskiriantis Lietuvos valstybinis Kauno choras, kuriam dažnai patikimos naujų kūrinių premjeros, bei garsusis Vienos berniukų choras Sängerknaben, įkurtas XIII a.„Karo Requiem“ yra tiesioginis muzikinis Britteno pacifizmo atspindys, kurio jis laikėsi visą gyvenimą. Jo tikslas šioje kompozicijoje buvo ne tik šlovinti britų karius, žuvusius už savo šalį; veikiau jis skyrė kūrinį visoms karo aukoms.Autorius premjerai sąmoningai pasirinko skirtingų šalių solistus: vokiečių baritoną Dietrichą Fischerį-Dieskau, rusų sopraną Galiną Višnevskają ir britų tenorą Peterį Pearsą. Tokiu būdu jis tikėjosi glaudžiau suvienyti pastangas siekti taikos tas šalis, kurios kovojo ir patyrė didžiausias aukas, kokias kada nors matė pasaulis.Dirigento Charleso Dutoito reikalavimu Liublijanos žiemos festivalyje „War Requiem“ išgirsime tiksliai taip, kaip Brittenas norėjo.Kūrinyje lotyniškų mišių už mirusiuosius tekstas derinamas su širdį veriančiomis anglų poeto Wilfredo Oweno eilėraščiais apie karo beprasmybę. Poetas patyrė Pirmojo pasaulinio karo baisumus ir žuvo būdamas 25 metų, likus vos savaitei iki paliaubų pasirašymo 1918 m. lapkričio 11 d.ATLIKĖJAICHARLES DUTOIT, dirigentasSLOVENIJOS FILHARMONIJOS ORKESTRAS IR CHORASKAUNO VALSTYBINIS CHORASVIENOS BERNIUKŲ CHORAS „SÄNGERKNABEN“NADEŽDA PAVLOVA, sopranasIAN BOSTRIDGE, tenorasMATTHIAS GOERNE, baritonas -
PIRMĄ KARTĄ TOSCA - SU VIDA MIKNEVIČIŪTE
2025.02.05
Vienintelis ir nepakartojamas G. Puccini „Tosca“ spektaklis LNOBT scenoje. Pirmą kartą Tosca - Vida Miknevičiūtė kartu su Seru Brynu Terfeliu, Johnatanu Tetelmanu, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru ir Kauno valstybiniu choru, diriguojant Modestui Pitrėnui. Jonathano Tetelmano neprilygstama Cavaradossi partija ir nuostabus Scarpia, įkūnytas ikoniniu Sero Bryno Terfelio balsu…Nuskambėjus paskutiniams akordams, ne tik pilnutėlis parteris ir ložės, bet ir, kaip gerais studentiškais laikais, šimtai stovėjusių, ant laiptų sėdėjusių žiūrovų sukėlė tokias ovacijas, kurių galėtų pavydėti pats G. Puccinis…Paskutinį kartą su Vida Miknevičiūte teko dainuoti G. Verdi „Requiem“ mūsų choro įkūrėjo ir nepakeičiamo vadovo P. Bingelio atminimui skirtame 2021 metų Pažaislio muzikos festivalio baigiamajame koncerte kartu su J. Gringyte, E. Montvydu, T. Girininku, taip pat LNSO, diriguojant J.Domarkui. Ir dar naujametiniame 2020 metų koncerte Kauno valstybinėje filharmonijoje… Ir dar daugelyje koncertų anksčiau. Buvo be galo malonu nutraukti keletą metų trukusią bendravimo pauzę. Nemaža mūsų chorų dainininkių yra buvę Vidos studijų Muzikos akademijoje Kaune bendramokslės, todėl pirmas (dar tik!) susitikimas LNOBT scenoje buvo ypač malonus…Ir šio nuostabaus koncerto sukeltai euforijai įamžnti prisiminkime po 35-ajame Kanarų salų tarptautiniame muzikos festivalyje su didžiuliu pasisekimu atlikto vieno gražiausių G. Verdi kūrinių, „Requiem“ – Sero Bryno Terfel pasakytus žodžius: "Jūsų chorą priskiriu prie pačių stipriausių pasaulio chorų, su jumis dirbti garbė ir gera patirtis"… -
M. K. ČIURLIONIO 150-OSIOMS METINĖMS
2025.01.28
Artėja iškili mūsų kultūros data - M. K. Čiurlionio 150-osios metinės.Vasario 7 d. 18 val. Kauno valstybinė filharmonija, vasario 8 d. 19 val. Lietuvos nacionalinė filharmonija.Koncertinė programa „Iš širdies gelmių“ įprasmins iškilų kompozitoriaus ir dailininko Mikalojaus Konstantino Čiurlionio 150-ąjį gimtadienį. Skambės M. K. Čiurlionio ir jo amžininkų prancūzės Lili Boulanger ir brito Samuelio Coleridge’o-Tayloro kūriniai.Kauno valstybinis choras ir Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras atliks vieną gražiausių M. K. Čiurlionio kūrinių – kantatą „De profundis“, ją kompozitorius sukūrė pagal 130-ąją psalmę. Ta pačia psalme savo kūrinyje „Du fond de l’abîme“ rėmėsi ir Lili Boulanger. Šios širdį veriančios kompozicijos solo partiją atliks Justina Gringytė, viena žymiausių Lietuvos mecosopranų, tenoro partiją - Mykolas Stanevičius.Afrikietiškuoju Mahleriu pramintas S. Coleridge’as-Tayloras savo Baladę orkestrui a-moll sukūrė tik metais anksčiau, nei M. K. Čiurlionis savąjį „De profundis“. Vieną brandžiausių jo kūrinių – Koncertą smuikui ir orkestrui g-moll – atliks ypač sumaniomis ir subtiliomis interpretacijomis žavintis prancūzų smuikininkas Philippe’as Graffinas. Netikėtų sąsajų kupiną muzikinę dedikaciją M. K. Čiurlioniui diriguos Robertas Šervenikas. -
G. PUCCINI OPERA „TOSCA“ KONCERTE
2025.01.20
Giacomo Puccini opera „Tosca“ koncerteLietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras. Vasario 3 d.Vieninteliam pasirodymui Baltijos šalyse pirmą kartą susiburia pasaulinės operos žvaigždės. Ypatingą vasario vakarą Vilniuje aidės didingas „Tosca“ tragizmo skambesysAtlikėjai:Vida Miknevičiūtė, sopranas (Lietuva)Jonathan Tetelman, tenoras (JAV)Seras Bryn Terfel, bosas-baritonas (JK)Modestas Pitrėnas, dirigentasLietuvos nacionalinis simfoninis orkestrasKauno valstybinis choras„Tosca“ – penktoji Giacomo Puccini (1858–1924) opera, publikai pristatyta 1900 m. Romoje ir laikoma geriausiu ir garsiausiu klasikiniu XIX a. italų operos veikalu. Kompozitoriui įkvėpimu tapo pjesė, parašyta dramaturgo Victorien Sardou. Išvydęs jos pastatymą savo leidyklai Ricordi Puccini rašė: „Šioje pjesėje matau būtent tokią operą, kurios man reikia: be pernelyg ryškių charakterių proporcijų ar siužeto dekoratyvumo, tai taip pat nėra toks veikalas, kuriam būtų reikalingos gausios muzikinės priemonės”. Po metų derybų sprendimas rašyti operą buvo priimtas, o jos libreto ėmėsi Luigi Illica ir Giuseppe Giacosa.Operos siužetas pasakoja tapytojo Mario Cavaradossi ir garsios dainininkės Florios Toscos meilės įstoriją, apipintą pasiaukojimo, prievartos, pavydo ir netekties leitmotyvais. Veikalo muzikinis paveldas leido atsiskleisti ir sužibėti garsiausiems šio laikmečio operos solistams: Mariai Callas, Angelai Gheorghiu, Plácido Domingo, Jonui Kaufmannui, Tito Gobbi. „Vissi d’arte“ – tragizmo kupina garsi soprano arija; galinga „Te Deum“ arija, praturtinta vargonais, choru ir bažnyčios varpų aidais – vienas pamatinių opusų baritono balso repertuare; „Mario, Mario. Son qui!“ – pagrindinių veikėjų meilės portretas, supažindinantis su įvairiaplaniais jų charakteriais. Mirčiai pasmerkto Cavaradossi atliekama „E lucevan le stelle“ – bene garsiausia ir dažniausiai atliekama tenorinė arija.Išskirtiniam ir vieninteliam koncertui Vilniuje susiburia ryškiausios operos žvaigždės – pasaulio scenas užkariavęs lietuvių sopranas Vida Miknevičiūtė, kurios repertuare Florios Toscos rolė skambės pirmą kartą, amerikiečių tenoras Jonathan Tetelman, tituluojamas geriausiu šių laikų jaunosios kartos Mario Cavaradossi partijos atlikėjų ir legendinis britų bosas-baritonas, seras Byn Terfel, dėka sukurto ikoninio barono Scarpia vaidmens žinomas visame pasaulyje. Operos solistams akomponuos Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras ir Kauno valstybinis choras, diriguojami maestro Modesto Pitrėno.Koncertą organizuoja Lietuvoje įsteigta bendrovė „Riverside Music“, rengianti muzikinius turus ir projektus daugiau nei 30 pasaulio šalių, dirbanti su tokiais kolektyvais kaip Izraelio, Londono, Niujorko filharmonijos, Karališkasis Londono filharmonijos, „La Scala“ filharmonijos simfoniniai orkestrai; garsiausiais šių dienų menininkais – Zubinu Mehta, seru Antonio Pappano, seru Simonu Rattle’u, Martha Argerich, Yefimu Bronfmanu, Charles’iu Dutoit, Christophu Eschenbachu, José Cura, Thomasu Hampsonu, Elina Garanča, Jonu Kaufmannu, Gidonu Kremeriu ir kt. Tai jau trečiasis „Riverside Music“ plėtojamo tęstinio projekto koncertas. 2024 m. inicijuotas ciklas siekia Lietuvos publikai pristatyti aukščiausią pasaulinį pripažinimą pelniusius klasikinės muzikos menininkinkus ir kolektyvus. -
KONCERTAS SU A. BOCELLI
2025.01.09
Sausio 24 d. Kauno valstybinis choras kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru talkins žymiajam tenorui iš Italijos Andrea Bocelli. Koncertas vyks Rygos arenoje. Prieš gerus metus A. Bocelli svečuiavosi Kauno „Žalgirio“ arenoje. 65-erių dainininkas tą kartą į Lietuvą užsuko trumpam – iškart po pasirodymo jo laukė skrydis. Šį kartą Rygoje solitas taip pat užtruks neilgai.
2010-aisiais Pasaulio muzikos apdovanojimų ceremonijoje A.Bocelli pripažintas populiariausiu klasikinės muzikos atlikėju planetoje. Jo 1997-aisiais išleistas albumas „Romanza“ parduotas daugiau nei 20 milijonų egzempliorių tiražu. Tai populiariausias visų laikų Italijos muzikos įrašas.
Dainininko balsas atpažįstamas visuose pasaulio kampeliuose. Žemėje tikriausiai nerasite muzikos gerbėjo, kuris nežinotų jo kartu su Sarah Brightman įrašytos dainos „Time To Say Goodbye“. Nuo pirmų natų publikos širdis užkariauja ir dainos „Canto della Terra“, „Vivo per lei“, „Sogno“ bei dešimtys kitų dainininko repertuare esančių kūrinių.
-
NEPAŽINTAS MAESTRO P. BINGELIS
2025.01.03
Jurgio ir Ilmos knyga ne apie šventąjį, bet apie Petrą. Žmogų, kuris choro balsais ir vidine ugnimi tirpdė Kauno melomanų, o šokoladu glaistytais sūreliais – mylimos anūkės širdis.
Maloni pažintis Maestro Petrą Bingelį pažinojau tiek, kiek ir dauguma kauniečių. Tiesa, dėl savo darbo specifikos mačiau jį dažniau. Jei neklystu, paskutinį kartą mudviejų keliai susikirto Kauno valstybinės filharmonijos direktoriaus Justino Krėpštos kabinete, kur dovanų gavau ypatingą vinilinę plokštelę. Juodo aksomo dėklas su auksinėmis raidėmis „JN“ slėpė garso laikmeną su nuostabiausiais Juozo Naujalio kūriniais, kuriuos atliko P. Bingelio vadovaujamas choras. „Būtų smagu, kad miestas rodytų tiek dėmesio, kiek rajonas“, – rankose pavartęs naująjį vinilą, kurį, kaip supratau, finansavo Kauno rajono savivaldybė, dirigentas, pedagogas ir Nacionalinės premijos laureatas P. Bingelis jį įdavė man.
Nors patefono neturiu, plokštelei mano namuose skirta ypatinga vieta. Pastarąją paruošiau ir knygai „Nepažintas maestro. Petras Bingelis“, kurią po pokalbio su dirigento sūnumi Jurgiu ir jo žmona Ilma Bingeliais parsinešiau į asmeninę biblioteką. „Knyga nestandartiška, kaip ir tėvelis, su batuta lendantis nuo viršelio“, – J. Bingelio sūnaus Jurgio rankoms apglėbus leidinį, mano akys susmigo į fotografo Algimanto Aleksandravičiaus užfiksuotą akimirką – dirigentą, nuostabos kupinu veidu žvelgiantį į plunksną ant batutos. Akimirkai suglumau – tokio maestro niekada neteko matyti! Net ir tada, kai kavinukėje „Partitūra“ per dantį traukdavo eilėje lūkuriuojančius choristus, P. Bingelio lūpų kampučiai visai kitaip kildavo į viršų. „Ši nuotrauka atspindi tėvelio humoro jausmą, kuris jam padėdavo net sunkiausiose gyvenimo situacijose. Būdavo, jis kažką pasako, ir įtampa dingsta“, – kalbėjo J. Bingelis, gebėjimą išprovokuoti komišką aplinkos atsaką paveldėjęs iš savo tėčio. Ne veltui jiedviem suėjus į vieną kompaniją, aplinkiniai skaniai kvatodavosi.
Gyvas prisiminimuose Žinia, kad išėjo maestro, smogė kaip perkūnas iš giedro dangaus. Nors išankstinių ženklų būta. Antai, vienas choristas mirties naktį savo sapne išvydo dirigentą stovintį prie scenos. „Ką jūs čia veikiate?“ – nedrąsiai klustelėjęs, po akimirkos jis apkabino P. Bingelį ir atsisveikino.
Kitą dieną paklausęs kunigo, ką reiškia toks nakties vaizdinys, choristas išgirdo du galimus variantus – sveikimą arba atsisveikinimą. Tąsyk sapnas nešė liūdną žinią. „Išėjus Petrui, turėjome kelias jam skirtas laidas. Klausėme ir nesupratome, ar tikrai jose kalba apie tėvelį? Mes mažai žinojome apie jį iš profesinės pusės. Greičiausiai todėl, kad tėvelis niekada nesinešdavo darbo į namus, o namų į darbą. Tiems, kurie dirbo kartu, buvo įdomu sužinoti, koks jis buvo gyvenime“, – taip, anot I. Bingelienės, kilo mintis artimųjų, draugų ir bičiulių prisiminimus paversti knyga. Petras buvo nereiklus žemiškiems dalykams. Jam nereikėjo namo, naujo automobilio. Liepą, kai maestro amžinojo poilsio atgulė gimtojo Mardasavo kaimo kapinaitėse, Ilma su Jurgiu šnektelėjo su pirmaisiais penkiais knygos bendraautoriais. Ko gero, taip būtų teisinga vadinti tuos, kurių prisiminimai sugulė į knygos „Nepažintas maestro. Petras Bingelis“ puslapius. Grįžę atgal į Norvegiją, kur gyvena jau ne vienus metus, sutuoktiniai toliau užrašinėjo pasakojimus.
„Norėjome surinkti kuo daugiau skirtingų žmonių, kad nebūtų vien tik muzikantai. Tėvelis bendravo ir su verslo žmonėmis, ir su dvasininkija, ir su politikais, – procesas, anot J. Bingelio, priminė sniego gniūžtės principą. – Ką kalbinti toliau, mes sužinojome iš jau kalbintų žmonių. Viskas vyko labai natūraliai.“ Pasiskirstė darbais Išgirstos istorijos pakluso Ilmos rankai. Kiekvieną jų P. Bingelio marti vertė raidėmis ir skaitė dešimtis, o kartais ir šimtus kartų. Jurgis apsiėmė tvarkyti nuotraukas – rinko jas iš archyvų, skenavo, aprašė, tikslino datas ir jose figūruojančius žmones. „Buvo detektyvų. Vienos moters paieškos mus nuvedė net iki Amerikos, o atsakymas, pasirodo, buvo mums prieš nosį“, – knygos sudarymo procesą prisiminė J. Bingelis, ant kurio pečių gulė ir kitų ne mažiau svarbių darbų. Kultūros rėmimo fondui iš antro karto patvirtinus projektą finansavimui gauti, reikėjo ieškoti papildomų lėšų. Tėtį pažinoję, Pažaislio muzikos festivalį rėmę asmenys ir įmonės buvo geranoriški. Jie prisidėjo prie žinomo dirigento, muziko ir visuomenininko atminties išsaugojimo tokiu formatu. „Ši knyga nekomercinė. Ne tokiu tikslu ją leidome“, – darsyk paėmęs leidinį J. Bingelis prisiminė liepą, kai kelis metus brandintai idėjai virtus kūnu, jis su žmona dirbo knygnešiais. Toks esą ir buvo sumanymas – knygą padovanoti tiems, kurie buvo maestro gyvenime, o šiam išėjus dalijosi savo prisiminimais, kad didmeistris liktų gyvas atmintyje. „Labai gaila, kad ne visus pavyko pakalbinti“, – J. Bingelis neslėpė apmaudo dėl muzikologės, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos docentės Zitos Kelmickaitės prisiminimų, kurie taip ir liko neaprašyti. Nepavyko pasikalbėti ir su choro dirigentu, pedagogu, kompozitoriumi Lionginu Abariumi. Anūkę lepino sūreliais P. Bingelio gyvenimo žmonės kelių šimtų puslapių leidinyje išsirikiavo chronologiškai, pradedant seserimi, studijų metų draugais, baigiant choru, studentais, akademine bendruomene ir anūke Sofija, kuri vienintelė prisimena senelį Petrą. „Vieną vakarą, kai buvo praėję dar nedaug laiko po tėvelio mirties, mergaitiškai pasikalbėjome su Sofija. Uždaviau jai klausimų, – mikliai atvertusi tolimiausius puslapius, I. Bingelienė pacitavo tąkart išgirstus dukros žodžius. – Man atrodo kad jam labai nerūpėdavo ką kiti apie jį galvoja. Jis buvo savimi, turėjo savo stilių, vaikščiodavo rankas laikydamas už nugaros, eidavo su berete ir šalikėliu.“
Tais kartais, kai iš Norvegijos į Lietuvą grįždavo sūnus Jurgis su šeima, P. Bingelio šaldytuvas pasipildydavo glaistytų varškės sūrelių, kuriuos labai mėgo anūkė. Nepaklausiau, ar maestro juos lukštendavo drauge, tačiau sužinojau, kad didmeistris uoliai užsiiminėjo joga. Kad ir kur būtų, dieną jis pradėdavo pratimais, apimančiais fizinę, protinę ir dvasinę praktikas. Jos, beje, padėjo jam išsigydyti ir skrandžio opas, atsiradusias dėl patiriamos įtampos. „Dirbdamas Petras turėjo praeiti tikrą pragarą. Buvo daug pavydžių žmonių, kurie troško užimti jo vietą. Tarkime, vienas toks nešdavosi kamertoną. Muzikoje jis naudojamas kaip garso aukščio etalonas instrumentams derinti ir choro dainavimo aukščiui nurodyti. Sykį nutiko komiška situacija, kai šis instrumentas visu garsu nukrito bažnyčioje ant grindinio. Visiems tapo aišku, kieno jis buvo“, – nepaisant visko, anot J. Bingelio, tėtis buvo nepakeičiamas. Nors pats to niekada nepripažino. Jis aiškiai suvokė savo pašaukimą, kryptingai ir tyliai dirbo, ką pradėdavo, tą pabaigdavo.
Scena – šventovė „Petras buvo nereiklus žemiškiems dalykams. Jam nereikėjo namo, naujo automobilio. Jis gyveno muzikoje, o štai jai buvo reiklus“, – o scenai, anot I. Bingelienės, – pagarbus. Jei scenoje batuta mosuodavo ne jis, o kitas dirigentas, P. Bingelis visuomet apsivilkdavo savo proginį fraką ir tik tokiu pavidalu eidavo nusilenkti kolegai. Scena buvo šventa vieta, kurioje maestro nepripažino netikrumo. Tai žinojo visi. Vieni pyko, kiti priėmė kaip savaime suprantamą dalyką.
„Greičiausiai piktinosi tie, kurie nenorėjo dirbti“, – pečiais gūžtelėjo I. Bingelienė, o iš jos lūpų tarsi natos liejosi tolesni prisiminimai, kuriuos maestro marti išgyveno du kartus – klausydama ir rašydama. – Būta ir labai komiškų situacijų, kai Petras tikrindavo choristus gastrolėse, kad šie ilsėtųsi ir ilsintų savo balsus. Tie vakariniai vizitai nebuvo su rimbu, tikrai ne. Jis viską mokėjo daryti su humoru, tačiau žmonės susimąstydavo. Jis nebuvo tiesmukas.“ P. Bingeliui labai nepatikdavo rūkantys choristai, tačiau net ir į šią priklausomybę jis gebėdavo pažvelgti su šypsena. Sykį, vykstant į gastroles, autobusas stabtelėjo prie degalinės. Vieniems choristams likus autobuse, kiti perbėgo kelią ir miške užsikūrė cigaretes. Ką darė P. Bingelis? „Stovėdamas su choro inspektoriumi Tadu Blozneliu jis garsiai, kad girdėtų visi tie, kurie slėpėsi miške, pasakė: lapkričio mėnuo, o pažiūrėk, kiek daug jonvabalių šviečia!“ – nusišypsojo I. Bingelienė. Pratęsė misiją Dabar Ilma šypsosi dažnai, nors pirmieji metai buvo labai sunkūs. Tai kartais primena ir laidos „Legendos“ įrašas. Dirbdamas Petras turėjo pereiti tikrą pragarą. Buvo daug pavydžių žmonių, kurie troško užimti jo vietą. „Atrodžiau graudžiai, o Petras niekada nemėgo tragizmo, dramų. Tai buvo ne jam. Todėl sesei, su kuria turėjo labai stiprų ryšį, jis nuolat primindavo: ašaros nepadės – spręsk situaciją“, – po netekties nusišluosčiusi skruostus, I. Bingelienė šiuos žodžius dažnai prisimena. Ausyse kartais suskamba ir kita maestro citata: „Mažiau kreipk dėmesį apie save.“ Tai jis ir darė – likdamas šešėlyje, kitus stūmė į priekį. Ypač jaunus žmones. Pradėjęs rinkti Kauno valstybinį chorą, ne vienam atlikėjui jis padėjo įsitvirtinti didmiestyje. Vieniems davė pinigų maistui, už kitus mokėjo būsto nuomą. Sykį kažkas net pastebėjo, kad užimdamas rimtas pareigas ir gaudamas gana solidžią algą, choro meno vadovas atrodė kaip studentas. Maestro dėmesį jaunajai kartai akcentavo ir jį gerai pažinoję solistai Edgaras Montvidas, Liudas Mikalauskas. Prieš kelis mėnesius pasirodžiusi knyga tarsi pratęsė maestro misiją. „Knygos dizainą turėjo daryti kitas žmogus, bet dėl finansinių sumetimų jo teko atsisakyti. Tada atėjo Aistė Tarutytė – jauna dizainerė, kuri į viską pažvelgė kitu kampu. Viskas labai susisiejo“, – J. Bingelis neabejojo, kad galutinis rezultatas būtų patikęs ir šviesaus atminimo tėčiui. Penktadienį Kauno žmonėms pristatę leidinį, šiandien Ilma su Jurgiu paliko Lietuvą ir, kaip sako patys, paleido maestro. Knyga, į kurią sudėjo visą meilę ir prisiminimus, – asmeninis jų atsisveikinimas, o kitiems – galimybė pažinti nepažintą maestro. „Nenoriu gražbyliauti. Mes rašėme ne apie šventąjį Petrą, o apie Petrą. Visgi, jis yra vienintelė tokia mano sutikta asmenybė“, – I. Bingelienė dėkojo likimui už galimybę pažinti šį neeilinį žmogų.
Skaityti daugiau: https://kauno.diena.lt/naujienos/kaunas/menas-ir-pramogos/nepazintas-maestro-p-bingelis-1194502#google_vignette
-
EUROPOS KULTŪROS KANALO „ARTE“ ŠVENTINIS KONCERTAS
2025.01.02
EUROPOS KULTŪROS KANALO „ARTE“ ŠVENTINIS KONCERTAS2025 m. sausio 5 d. ir 6 d., 20 val.Kauno šv. apaštalų Petro ir Povilo arkikatedroje bazilikojeAtlikėjaiKAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRASVyr. dirigentas Constantine Orbelian (JAV), vadovas Algimantas TreikauskasKAUNO VALSTYBINIS CHORASMeno vadovas ir vyr. dirigentas Robertas ŠervenikasSolistaiASMIK GRIGORIAN (sopranas)DMYTRO POPOV (tenoras, Ukraina)KRISTINA REIKO COOPER (violončelė, JAV)Dirigentas CONSTANTINE ORBELIAN (JAV)ProgramojeW. A. Mozart, G. Verdi, A. Vivaldi, V. Bellini, A. Tigrarian ir kt.Kauno miesto simfoninis orkestras kartu su didžiausiu Europoje kultūros ir meno kanalu „ARTE“ sausio 5 ir 6 dienomis kviečia į šventinių koncertų filmavimą Kauno arkikatedroje bazilikoje. Šių koncertų įrašas bus transliuojamas „ARTE“ kanalu daugiamilijoninei Europos bei viso pasaulio auditorijai, specialioje šventinių koncertų programoje, į kurią atrenkami garsiausi atlikėjai bei įspūdingiausi projektai.Išskirtiniame šventiniame koncerte kartu su Kauno miesto simfoniniu orkestru pasirodys ne kartą geriausia operos soliste pasaulyje pripažinta sopranas Asmik Grigorian, tarptautinio žinomumo sulaukęs ukrainiečių tenoras Dmytro Popov, violončelės virtuoze vadinama Kristina Reiko Cooper bei Kauno valstybinis choras. Šiam gausiam muzikantų būriui diriguos keturis kartus „Grammy“ muzikos apdovanojimui nominuotas dirigentas Constantine Orbelian.Koncerto programoje skambės didžiųjų klasikų arijos, duetai ir chorai kuriantys sakralinę, pakylėjančią ir kartu šventinę nuotaiką.Tai ypatingai reta proga nemokamai apsilankyti specialiame šventiniame koncerte ir gyvai išgirsti geriausius atlikėjus bei kolektyvus.Įėjimas į koncertus nemokamas. Vietų skaičius ribotas. -
PALYDĖJOME SENUOSIUS. LAIMINGŲ NAUJŲJŲ...
2025.01.01
Palydėjome senuosius metus su tradicine PAKELKIME TAURĘ LINKSMYBIŲ ir gražia puokšte J. Štrauso, G. Verdi, G.F.Hendelio, E. Moricone, A. Piazzola kūrinių, kuriuos atliko KAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRAS, KAUNO VALSTYBINIS CHORAS, solistai GIANLUCA LITTERA, KSENIYA BAKHRITDINOVA, talkinant MYKOLUI STANEVIČIUI, diriguojant KONSTANTINUI ORBELIANUI...Puikus koncertas, nepamirštami įspūdžiai...LINKIME VISIEMS LAIMINGŲ NAUJŲJŲ METŲ...